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1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Evento (Conference Proceedings)
Sitemtc-m16d.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador8JMKD3MGP7W/37KD4U8
Repositóriosid.inpe.br/mtc-m19@80/2010/06.04.12.10
Última Atualização2010:06.04.12.10.13 (UTC) administrator
Repositório de Metadadossid.inpe.br/mtc-m19@80/2010/06.04.12.10.14
Última Atualização dos Metadados2018:06.05.04.36.44 (UTC) administrator
Chave SecundáriaINPE--PRE/
Chave de CitaçãoSampaioSant:2010:CoAnAe
TítuloComputational analysis of the aerodynamic heating and drag of a reentry Brazilian satellite
Ano2010
Data de Acesso24 abr. 2024
Tipo SecundárioPRE CI
Número de Arquivos1
Tamanho516 KiB
2. Contextualização
Autor1 Sampaio, Pedro Andrey C.
2 Santos, Wilson Fernando Nogueira
Grupo1
2 LCP-CTE-INPE-MCT-BR
Afiliação1
2 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
Endereço de e-Mailignes@lcp.inpe.br
Nome do EventoCongresso Nacional de Engenharia Mecânica/National Congress of Mechanical Engineering, CONEM, 6.
Localização do EventoCampina Grande, PA
Data18-21 Aug.
Editora (Publisher)ABCM
Cidade da EditoraRio de Janeiro, RJ
Título do LivroAnais
Tipo TerciárioPaper
OrganizaçãoABCM
Histórico (UTC)2010-07-07 20:24:23 :: ignes@lcp.inpe.br -> marciana :: 2010
2010-07-15 15:36:02 :: marciana -> administrator :: 2010
2018-06-05 04:36:44 :: administrator -> marciana :: 2010
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Palavras-ChaveDSMC
rarefie flow
hypersonic flow
aerodynamic heating
reentry
ResumoAbstract The aim of the work reported here is to present a computational investigation on the small ballistic reentry Brazilian vehicle SARA (acronym for SAtélite de Reentrada Atmosférica). Chemical equilibrium and thermal non-equilibrium hypersonic flow over the vehicle SARA at zero-degree angle of attack is modeled by the Direct Simulation Monte Carlo (DSMC) method. The emphasis of this paper is to examine the behavior of the aerodynamic surface quantities during the high altitude portion of the SARA reentry. In this fashion, pressure, skin friction, heat transfer and drag coefficients are investigated for altitudes of 100, 95, 90 and 85 km. In addition, comparisons based on geometry are made by considering axisymmetric and planar two-dimensional configurations. The analysis showed that the stagnation region is a thermally stressed zone. The peak value for the heat flux was attained at the stagnation point. It was also found that the stagnation region is a zone of strong compression, high wall pressure.
ÁreaCOMB
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4. Condições de acesso e uso
URL dos dadoshttp://urlib.net/ibi/8JMKD3MGP7W/37KD4U8
URL dos dados zipadoshttp://urlib.net/zip/8JMKD3MGP7W/37KD4U8
Idiomaen
Arquivo Alvocomputational.pdf
Grupo de Usuáriosadministrator
ignes@lcp.inpe.br
marciana
Visibilidadeshown
5. Fontes relacionadas
VinculaçãoTrabalho Vinculado à Tese/Dissertação
Repositório Espelhosid.inpe.br/mtc-m19@80/2009/08.21.17.02.53
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/3ET38CH
Acervo Hospedeirosid.inpe.br/mtc-m19@80/2009/08.21.17.02
6. Notas
Campos Vaziosarchivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel dissemination documentstage doi edition editor electronicmailaddress format isbn issn label lineage mark nextedition notes numberofvolumes orcid pages parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project readergroup readpermission resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarymark serieseditor session shorttitle sponsor subject type url versiontype volume
7. Controle da descrição
e-Mail (login)marciana
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